Totalt överraskad!


Idag kom Kellys farmor och farfar över på fika. Gosan hade gjort sig fin med sina allra första par jeans och en vit blomma i håret <3 Vi hade precis ätit lunch när dem kom och efter en stund dukade vi fram lite saffranslängd och pepparkakor.
 
Som vanligt ville Kelly gärna amma lite så fort vi hade satt oss för att fika (såklart), så jag fick snällt äta upp min saffransbulle i snabb takt och sedan gå och sätta mig med henne i soffan. När hon kände sig nöjd och glad fick hon sitta i vår nya super-babysitter. Hon gillar den när hon är glad. Är hon redan arg eller ledsen så är den inte mycket värd. 
 
 
 

 
 
 
 
Blev sedan helt plötsligt rejält överraskad med en push-present från mina svärföräldrar! "Man får bara sitt första barn en gång" sa dem och gav mig en stor låda att öppna. Däri låg det en sprillans ny bärbar dator! Jag höll på att trilla av stolen! En dator?! Jag kunde knappt tro mina ögon! 
 
Nu kan jag gladeligen lägga min gamla (trötta och otroligt otympliga) dator åt sidan och istället sätta mig och blogga med den här! Hoho, är helt till mig och självklart väldigt tacksam för denna stora present! Wow!
 


 


Kommentarer
Postat av: Jenny Norén

Wow, vilken superfin present! :) Blir snudd på mållös! Och vilka jättefina byxor. Man kan bli tokig på hur mycket fina barnkläder det finns.

En helt annan fråga: Har du några tips mot blottade tandhalsar?

Svar: Verkligen!!

Blottade tandhalsar? Absolut! Du har troligen fått dem av för hård tandborstning, så börja med att byta till en mjukare tandborste och försök borsta med lätt hand i fortsättningen. Om man fortsätter borsta lite för hårt på en redan blottad tandhals kan man förutom få ilande tänder även större problem då tandhalsen (rotytan) är mycket "svagare" än emaljen och vill det sig riktigt illa så kan man "borsta bort" en så stor yta att man behöver laga tanden. Viktigast är iallafall att ta bort orsaken till blottade tandhalsar - för hård / fel teknik vid borstning.

För att lindra att de blottade tandhalsarna ilar bör man undvika att äta och dricka mycket sura saker. Man kan också byta ut sin tandkräm till en som är för ilningar - exempelvis Sensodyne eller colgate PRO relief.

Om det inte ger mer sig kan man gå till sin tandläkare/hygienist och be att de penslar på en gel som agerar som en tillfällig sköld så det inte ilar.

Men viktigast att ta bort orsaken först alltså! Puss
tessiesan.blogg.se

2017-01-05 @ 07:59:40
URL: http://littlestarjenny.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0