Min första pumpa


Jag lovade ju er att jag skulle visa upp pumpan jag gjorde häromdagen. Jag har tyvärr noll ork att hålla på och fixa och pula med granriset och lyktan till verandan på framsidan idag, så det får vänta till helgen. Men ni ska ändå få se hur den blev.
 
Köpte en lagom stor pumpa på torget och försökte välja en som var så jämn som möjligt. Det var min allra första gång att karva en pumpa, så jag ville ha så bra förutsättningar som jag bara kunde. 
 
 
 
Började med att skära upp ett lock och tömde ut innehållet. Vi sparade lite av pumpakärnorna till senare tillfälle. Sedan ritade jag upp ögon och mun med en penna och när jag kände mig nöjd högg jag till med kniven. Jag använde mig utav en vanlig vass kniv och en sådandär hobbykniv som är extra tunn. Alltihop tog väl en timme kanske och jag blev faktiskt riktigt nöjd över resultatet! För att vara min allra första pumpa, så tycker jag att jag gjorde ett bra jobb. Nu saknas det bara ett värmeljus därinne och att placera den ute på en bädd av granris - om jag inte orkar göra det imorgon efter jobbet så får det bli på lördag. Det kanske hinner komma några små monster och spöken och be om godis redan då?
 
Tycker iallafall att Halloween är en riktigt mysig högtid. Nu såhär i mörka hösttider är det lite kul att få pynta och fixa med roliga dekorationer, då känns en lång mörk höst lite lite ljusare.
 






 
 


Kommentarer
Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

så fin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0