Tack för den här gången!


Första lediga dagen från jobbet idag då. Känns som att det är röd dag eller helg bara, det där riktiga lugnet kommer nog sjunka in om ett par dagar kan jag tro. Sov förövrigt ganska dåligt inatt, bäckenet värker som bara den såfort jag försöker röra mig och mina svullna fötter/anklar är inte nådiga, men som tur är har jag all tid i världen att vila lite extra på dagen nu, så det ska nog gå vägen.
 
Blev lite mätt på Halloween nu när vi haft uppe pyntet ett tag och med gårdagens lyckade godisregn från balkongen kände jag att jag ville avsluta detta Halloweenåret på topp - tack för den här gången. Packade därför ner alla pumpor, döskallar och spindlar i en stor plastlåda som vi ska ner med till förrådet sen. Jag vill gärna ha alla dekorationer och pynt för olika högtider samlade i varsin genomskinlig låda/box, så man lätt kan identifiera vad som ligger i när det är dags att ta fram det igen. Snart väntar alla lådor som innehåller julgrejerna - oh hoh oh som jag längtar!
 
 
 
Bytte ut Halloweenriset med härliga vita liljor, råkade snitta dem lite väl högt upp så de blev lite korta, men äh - lika fina och doftar lika gott ändå.
 
 
 
 
 
Har satt igång dagens första tvätt med bland annat den nya filten jag fick igår. Tvättar alla nya kläder och filtar till Pickis. Har aldrig tänkt tanken på att göra det innan, med kläder vi köper till oss själva, men jag känner verkligen att det ska vara helt nytvättat (med milt tvättmedel och sköljmedel sensitive) innan vår älskling ska gosa i dem. Känns rimligt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0