Snigelpromenad i snön


Eftersom det snöat så mycket och det är svårt att ta sig fram pga snömängd och halka så har vi hållt oss inne hela veckan. Vi har kunnat njuta av den vackra snön hemifrån och det har varit så mysigt, bortsett från paniken som jag känt inför att få värkar när vi inte riktigt kan ta oss till sjukhuset så smidigt som man önskat. Men som tur är så har det varit lugnt på den fronten hittills. 
 
Idag när det lugnat ner sig lite vädermässigt och ute på vägarna så kunde JP tillslut åka iväg och byta till vinterdäck, så nu är det fritt fram för värkarna att komma. Jag hade ju bettat på att vi skulle få träffa Pickis idag - den 10:e och än är det ett par timmar kvar, så vi får väl se. 
 
 
 
Var ute på min första lilla promenad på ett par dagar idag, när jag skulle iväg till barnmorskan för att kontrollera blodtrycket och lyssna lite på vår älskling. Även om det inte brukar ta mer än tio minuter att gå så började jag traska iväg redan tjugo minuter innan, för jag är livrädd att jag ska halka. Ramlar jag baklänges kommer jag göra illa svanken eller ryggen och det skulle inte vara så kul, skulle jag glida iväg med bara ett ben skulle mitt bäcken gå sönder och skulle jag falla framåt... neeej, det är helt uteslutet bara. Så jag gick som en riktig snigel, men jag kom fram säkert och det var det viktigaste.
 
Blodtrycket var bra och äggviteprovet visade inte heller något tecken på havandeskapsförgiftning, så nu kan vi släppa den biten helt och hållet. Har inte besvärats av huvudvärk nu senaste dagarna heller så det känns bra. Nu väntar vi bara in Pickis - undrar när du känner dig redo att träffa oss? <3
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0