Sista (?) besöket hos barnmorskan


Idag på förmiddagen var vi iväg till barnmorskan tillsammans. Vägde och mätte, tog prover och lyssnade på hjärtat. Nu ligger vår lilla älskling helt fixerad och ganska "långt ner", så vi är redo närsomhelst nu. Passar på att njuta lite extra av den lediga tiden jag har nu och vilar alltid lite mitt på dagen. Inte så att jag måste somna, men att jag iallafall lägger mig ner och sänker allt ljud runt omkring mig för en stund. 
 
När vi tog blodprov på mig för att kolla järn och socker så var sockret väldigt högt till en början. Jag blev lite orolig eftersom jag haft jättebra värden rakt igenom hela graviditeten, men så frågade hon om vi precis ätit frukost. Vilket vi ju faktiskt hade. Jag hade även valt att dricka både juice och oboy (sockerchock) så det kanske inte var så konstigt. Vi valde att sätta oss och gå igenom allt annat, som att lyssna och känna på Pickis, ta upp frågor och gå igenom lite funderingar inför förlossningen osv och sedan tog vi provet igen och då hade det gått ner till normalvärden igen. Så det var alltså pga att frukosten hade intagits så pass tätt inpå vårt besök som värdet blev högt. Puh! Är ju van att få MVG på proverna och det tänkte jag fortsätta med ;)
 
 
 
Vi bokade in en tid om ca två veckor (ifall vi skulle gå över tiden), men jag har en känsla av att det här var det sista mötet innan det är dags. Åååh, kan knappt förstå att vi snart ska bli föräldrar och att vi kommer få hålla vårt lilla hjärta i famnen - på riktigt! 
 
 
Vecka 39 (38+3) idag.
 



 
Hur mycket jag än har älskat (och fortfarande älskar) magen, så är jag mer än redo att få tillbaka min egna kropp igen. Ser fram emot att kunna gå, stå, ligga och resa mig upp som en vanlig människa. Få tillbaka mina egna händer och fötter utan denna fullkomligt galna vätskepåfyllnad och att få känna mig lätt och smärt och smidig igen - det välkomnas! Men jag är så imponerad och stolt över min fantastiska kropp som kämpat och bakat vår lilla älskling i 9 månader, tack för det <3
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0