Inte tänt det första ljuset än


I söndags var det ju 1:a advent, men vi hann inte plocka upp en enda julsak. Lite upptagna med annat... Men igår tog jag tag i två av fyra lådor och fick upp lite ljusstakar, adventsstjärnor och lite tomtar och ljus. Har ännu inte kommit till lådan där adventsljusstaken ligger, så vi har fortfarande inte tänt det första ljuset än. Men det är inte hela världen, får se om jag hinner med resten av lådorna idag istället. Så snart får vi tända det första ljuset även hemma hos oss.
 
Ser så mycket fram emot den här julen. Tänk att vi firar jul i vårt underbara hus, för första gången med vår nyfödda dotter. Åh, nypa-mig-själv-i-armen-lycka igen! <3
 
 
Det mesta av julpyntet kommer vi ha på mellanvåningen (vardagsrummet, matplatsen och köket), men har även ställt en ljusstake i fönstret nere i gästrummet, inne i vårt sovrum har vi nu två stående adventsstjärnor i varsitt fönster och inne i Kellys rum står en ljusstake i fönstret och så även den här mini-ljusstaken i en av hyllorna på väggen. Visst var den söt? Tyckte den var otroligt gullig, så den bara måste Kelly få ha i sitt rum!
 
 
 
 
 
Har precis börjat knåpa ihop en jullista på Spotify med mina jullåtsfavoriter. Lyssnar alltid på Amy Diamonds julskiva varje jul, vill alltid ha den på när jag slår in julklappar tillexempel, det har blivit ett riktigt måste för mig. Nu blandar jag Amys låtar med Carola, Körberg och härliga versioner av Chestnuts och Let it snow - mysigt!
 
 
<3
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0