9 år!


Idag är ingen vanlig dag - idag är det nämligen min och JPs 9-årsdag! Vi träffades under sensommaren 2007 och den 10:e november samma år beslöt vi oss tillslut för att fortsätta framtiden tillsammans. Vi fastnade för varandra ganska snabbt efter att vi träffades och efter första kyssen (som skedde på ett uteställe som hette Hot Company och låg på Odenplan) så har vi inte sovit utan varandra. På 9 år!
 
Vi båda bodde fortfarande hemma vid den tiden (jag var 21 år och han 20 år) så det började med att han i stort sett flyttade in i mitt flickrum, sen bodde vi en sväng i hans pojkrum som hade egen ingång. När en gemensam kompis skulle åka utomlands i tre månader så fick vi låna hans lägenhet. Kort efter det fick vi ett andrahandskontrakt på en lägenhet i Högdalen där vi bodde i närmare ett år, innan vi fick ett förstahandskontrakt på en etta högst upp i ett höghus i Rågsved. Där bodde vi i ett par år innan vi lämnade förorten för stan och flyttade in till Vasastan. I den söta ettan (grottan) bodde vi i i nästan på pricken fem år - då vi tillslut fick vår dröm att gå i uppfyllelse och vi köpte radhuset som vi bor i nu. Puh, många flyttar har det blivit. Men nu äntligen bor vi i vårt drömhus och kommer förhoppningsvis göra det under många år framöver. Det är ju här vi vill leva och uppfostra våra barn <3
 
Jag är så otroligt tacksam över vårt fina förhållande. Han är verkligen min bästa vän och vi skrattar tillsammans varje dag. Självklart har vi våra stunder och bråkar som alla andra par gör, men det är ju bara nyttigt - man måste få ventilera och vara osams ibland. Men vi har en ömsesidig respekt för varandra och håller alltid varandras rygg. Han är den snyggaste killen jag vet och det pirrar fortfarande i min mage när vi är ifrån varandra en hel dag. 

Nu väntar ett helt nytt kapitel för oss och vi ska få bli föräldrar. Det finns ingen i hela världen som passar bättre in i rollen som pappa och jag är så glad över få dela föräldraskapet med honom. Min älskling!
 
 
 
 
En bild från varje år vi delat tillsammans hittills. 9 år - nästan en tredjedel av våra liv! <3
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0