Vår julafton


Vilken mysig julafton vi hade igår! Vaknade och smög upp på julaftonsmorgon och åt en frukost framför tvn tillsammans. Sedan svidade vi om till julaftonskläder och begav oss iväg till Kellys farmor och farfar där vi skulle julfika lite. Även Kellys faster och hennes blivande man, samt Kellys gammelfarmor var där. Min svärmor snodde till sig Kelly på en gång, så vi kunde sitta och fika tillsammans med allihopa vid bordet en stund, där trivdes hon bra!
 
Vi bytte julklappar och i år hade även vi rimmat på våra paket. Mycket roligare än vad jag trodde, det får nog bli en ny tradition det! Rimmar ni på era klappar? Passade även på att ta en bild på fyra generationer; Kelly, pappa, Kellys farfar och Kellys gammelfarmor - fint!
 
 
 
Kellys allra första juloutfit: vit spetsklänning, julstrumpbyxor och rött hårband <3
 

 
 
En julbild på lilla familjen också. Min fina familj - som jag älskar er! <3

 
 
 
 
Straxt innan 12.00 åkte vi hem till oss där vi skulle fira resten av julafton med min släkt. Vi hade som sagt delat upp matansvaret så medans vi värmde på diverse pajer och Janssons, så fikade vi med lite glögg och julgottis. 


 
 
 
Gosan var så duktig hela dagen och charmade alla som vanligt. Hennes första jul gick över förväntan, jag var rädd att hon skulle bli trött av allt åkande och hälsande på så mycket människor på samma dag och att vi skulle få en övertrött skriktjej i slutet av dagen, men hon var så nöjd och glad så. Tror hon gillade sin första julafton :)

 
 
 
När det var dags för Kalle var vi alla så hungriga att vi tjuvstartade med en liten sill- och potatistallrik. Jag missade dock min favoritscen - den där Musse ska klä granen med Piff och Puff - tror jag var iväg och bytte blöja precis då. Jaja, tur att den kommer nästa år igen...

 
 
 
Såhär tjusigt var vårt juldukade bord.

 
 
...och all julmat <3

 
 
Efter att vi smält maten och efterrätterna (både äppelpaj och saffranscheesecake) så var det dags att öppna alla julklappar. Jag hade tydligen varit väldigt snäll i år, för jag fick så himla fina paket. Fick nog precis allt jag önskat mig i julklapp; bland annat de fina ljusstakarna från Omaggio, färgsprakande badbomber, fina skålar från Kosta Boda, en marmorlampa, doftljus, en minivas i keramik, plånboken från Michael Kors (äntligen!!) och ett jättefint hänge från Kelly. Jättetacksam! Kelly fick också så otroligt fina julklappar - massor med fina kläder, leksaker och gosedjur. Hon kunde inte vara mer nöjd! <3
 
I det här drömmiga paketet låg badbomberna. Det doftade ljuvligt redan innan jag öppnade det!

 
 
 
 
Mot kvällskvisten körde vi julklappsspelet som alltid. Det var Benkes allra första gång och han hade verkligen nybörjartur om vi säger så. Jag fick tillslut två paket att öppna när spelet var slut; i den ena låg det broddar (fyfasen vilken osis att jag precis nu i dagarna hade köpt ett par själv) och i det andra gömde det sig en knivslip och choklad. Jackpot!

 
 
 
Vid nio-tiden började vi alla (nåja, iallafall de två nyblivna småbarnsföräldrarna) bli så trötta att våra ögon gick i kors, så vi tackade så mycket för en supermysig julafton och alla började röra sig hemåt. Vi körde in en sista disk, plockade undan lite och bytte sedan om till mjukiskläder och slängde oss i soffan en stund innan vi gav upp helt och gick upp och la oss alla tre. 
 
Är så glad för att Kellys första julafton blev så fin och jag ser redan fram emot nästa! 

<3
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0