Solig promenad och laxsoppa


Hejsan hoppsan vad tyst det har vart på bloggen, ber om ursäkt för det. Har dock varit en riktigt trött småbarnsmamma de senaste dagarna att det helt enkelt inte funnits ork till något annat. Inatt fick jag nog inte en enda hel minuts sömn. Lillsnosan ville prompt ligga på mitt bröst hela natten, så jag var fast i en halvsittande ställning mot ett hav av kuddar hela natten. Hade vi inte haft planer för dagen hade jag bett JP om att få ta igen morgonen med en sovtimme själv, men nu skulle vi upp och iväg så den där sovtimmen får jag ta igen någon annan gång, det är inte hela världen.
 
Hann med två ärenden på förmiddagen och som alltid sov gosan så gott i bilen, hon gillar verkligen att åka bil. Hann med en liten promenad när solen ville kika fram bakom molnen också, jäklar vilket lyckorus jag fick där och då. Att vi sådär mitt på dagen på en fredag är ute på promenad i solen tillsammans med vår lilla dotter <3
 
 
 
 
 
Vid lunchtid kom mina svärföräldrar över på lunch. De var så snälla och kom med flera matlådor till oss. Jag hade nämnt att "man knappt hinner laga mat nu", så vi fick både laxsoppa, lasagne och något så lyxigt som älgköttfärssås med vitkål, kantareller och lingon. Så nu har vi så vi klarar oss ett tag framöver - himla gulligt av dem!
 
Åt laxsoppa till lunch, tillsammans med nybakat bröd. Jag som skojade om och sa att jag inte ätit varm mat på länge, då Kelly har ett sjätte sinne som talar om att när det är dags för mamma att äta så är det visst dags för henne att äta också - vilket gör att min mat alltid blir stående på bordet och sedan har hunnit bli kall när vi är klara med amningen.
 
 
Vad tror ni hände nu? Vi alla satt till bords, Kelly låg och sov i babynestet - jag tar min första sked varm soppa och "wuääääh", dags för amning... :)
 

 
 
 
Till efterrätt hade de tagit med sig lyx-saffransbullar. Smakade inte alls bränt som man lätt kunde tro, de var de saftigaste saffransbullarna jag någonsin ätit, ruskigt goda!



 
Tänkte köra en liten uppdatering av Kellys rum om en kort stund. Hon har fått en riktigt fin bokhylla med lite fler detaljer och även lite julpynt har flyttat in. En ny matta har hon fått också. Kika in igen om en stund ska ni få se!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0