När vi ändå ammar...


Hej alla glada! Har en hungrig dam i famnen såhär dags, så jag tänkte ta tillfället i akt och passa på att kika in här och önska er en god jul under tiden. Har varit så mycket fixande nu i dagarna att jag inte hunnit göra det tidigare, har inte ens kunnat sätta på datorn. Det har varit pepparkaksbak, julklappsinslagning, julmatsfix och allt annat som hör julen till.  Men det är såklart bara mysigt!


Igår, dagen innan julafton, åkte vi först en sista sväng för att handla det kvarvarande till julbordet och JP skulle hämta ut något hemligt paket (hoho...). När vi kom hem satte vi på julmusik på hög volym och började bocka av vår to-do-list tillsammans. Han började rulla alla köttbullar, griljerade skinkan och körde tvätt och dammsugningen. Jag hade julklappsinslagning (varför tillkommer det alltid fler och fler julklappar?) och småfix på mitt bord. Vilket självklart innebar att göra det i stort sett med en hand eftersom jag hade en hungrig tjej i famnen den största delen av tiden. Hon fick även agera min hjälpreda när jag slog in paket - men hon tröttnade ganska snart. 


Hon vill såklart alltid vara med när vi gör saker och ting, så att ligga i babynestet i soffan när vi var i köket (är ju på samma våning och bara någon meter ifrån varandra, men spelar ingen roll) var inte populärt. Hon fick istället gunga med i babysittern som vi ställde på bordet. På så vis hade hon koll på både mamma och pappa och efter en stund somnade hon, gullegosan <3

Får se om vi kan få ett par timmars sömn till innan det är dags att kliva upp helt och hälsa denna julaftonsmorgon välkommen på riktigt. Tills dess - godnatt! <3







Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas ni hade en finfin jul!<3

2016-12-25 @ 09:00:16
URL: http://littlestarjenny.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0