Mätt på julmat?


Har ni tröttnat på julmaten än? Eftersom jag är mammaledig och inte varit ute på några julbord i år så såg jag verkligen fram emot julmaten på julafton - lite mer än vanligt. Sen är det ju alltid en stor fördel att erbjuda sitt hem till julaftonsfirande eftersom den överblivna julmaten då alltid stannar i hemmet när alla gäster har gått och man har färdiga matlådor i flera dagar efteråt. 
 
Har nu ätit julmat som frukost, lunch och middag i två och en halv dag och jag tror jag börjar tröttna lite nu. Det är jättegott när man är hungrig och har det framför sig på tallriken, men precis efter man har ätit så känner man sig ganska mätt på det. I dubbel bemärkelse...
 
 
 
Näe, imorgon blir det andra bullar. Då blir det kokt ägg till frukost istället för sådana här smörgåsar. Eller vi får se. Köttbullemackor är ändå riktigt gott...
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0