Linnéa på besök


Igår kom Linnéa över hem till oss för att hälsa på Kelly. Jag hade haft en jätteglad tjej under hela dagen, men på eftermiddagen blev hon ilskan själv - i lagom god tid till Linnéa skulle dyka upp, hehe. Men hon var stundtals lugn och glad, så hon fick ligga i Linnéas famn för att hälsa lite mer. 
 
Gosan fick en jättefin outfit i present, i en något större storlek. Just nu har hon storlek 50, men kan använda 56 väldigt väl. Outfiten med tillhörande pälsväst (urgullig) var i storlek 68 tror jag, så den passar nog bra om ett par månader <3
 
 
När Linnéa hade varit här i 1½ timme så gick mina ögon i kors av trötthet. Hade haft en ganska vaken natt kvällen innan och att ha hanterat ett argt bi under hela eftermiddagen tog tillslut ut sin rätt på mig. Jag gick och la mig straxt efter att Linnéa gått och så fick JP och Kelly lite egentid innan läggdags. Nu när JP ska upp till skolan och prestera varje dag så är det rätt naturligt att jag tar alla nätter. Han vaknar då och då och frågar om det är något han kan göra, men jag låter honom sova. Jag får ju ändå en lugn (förhoppningsvis) dag på hemmaplan sedan, så det blir bäst så. På helgen tänkte vi se om vi ska dela upp det lite mer på natten. Vi är ju som sagt väldigt nya föräldrar, så vi försöker hitta de rutiner som passar oss bäst. Har förstått att så fort man fått in en rutin så kommer den behöva ändras pga att bebisar ändrar hur det vill ha det ganska ofta, men vi gör vårt bästa :)
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0