Kellys rum - update


Kellys rum börjar sakta men säkert ta form. Det känns varmare och mer och mer hemtrevligt för varje sak som hamnar på sin rätta plats. Har fortfarande inte köpt hem taklampan än, så just nu är det punktbelysning som gäller. Har en lampa intill fåtöljen, en ljusslinga på väggen och nu även ett lysande K (för Kelly) i bokhyllan och för tillfället en ljusstake i fönstret. 
 
Just nu används inte rummet till så mycket mer än för blöjbyten (vi har ett skötbord inne i Kellys rum på övervåningen och ett nere i badrummet på bottenvåningen), men tänk så mycket lek och bus som kommer ske i det här rummet under de kommande åren! <3
 
 
 
När börjar man förresten lägga barnet i spjälsängen i ett annat rum än sitt egna? Jag känner att jag aldrig vill ta henne från vårt sovrum ju! När hon sover på dagen så gör hon det i babynestet i soffan och jag är alltid i närheten och på natten vill jag ha henne nära nära, skulle aldrig kunna tänka mig att ha henne i ett helt annat rum då? Mm, man gör nog som man själv vill och känner antar jag.
 
 
Här får ni lite bilder på rummet iallafall. Lite tråkigt ljus dock, men de är fotade på kvällstid och då ser det lite dystert ut. Ska se om jag kan ta lite dagsbilder imorgon!
 


 
 
 
Åh, vad jag älskar mattan! Visst gjorde den sig bra därinne?

 
 
 
 
Lilla skötbordshörnan där vi byter de allra flesta blöjorna.

 
 
 
Hon har även fått lite julpynt inne hos sig, den här lilla granen har följt med i många år. Vi har två stycken (den andra står i en av de andra hyllorna i hennes rum) och det var mina katters julgranar när jag var liten. De har blivit ganska raggiga efter alla år, men de ligger mig så varmt om hjärtat så de får följa med ett litet tag till <3

 
 
<3
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0