Inte bara en gran


När JP kom hem idag gjorde vi oss iordning och gick ner med vagnen till centrum för att lämna/hämta paket, samt kolla på gran. När vi kom fram såg det stängt ut, granarna stod inne i en bur och någon försäljare syntes inte så långt ögat kunde nå. Vi gick in på bensinstationen och frågade om de visste när det gick att köpa granar. Fick reda på att killen som säljer dem inte skulle komma förrän vid 16.00 och vi var där straxt innan 15.00... Och jag är ju så envis så att gå hem utan någon gran kom inte på fråga utan vi passade istället på att handla lite inför morgondagens bakning, tog en sväng in på apoteket och hämtade ut en gåvobok till Kelly på biblioteket. Tiden gick ganska fort ändå och tillslut kom grankillen.
 
Vi valde ut en stor fin gran som vi ska ha inne i vardagsrummet och en söt liten pluttgran som vi tänkt ställa upp vid ingången på framsidan tillsammans med en lysande ren. Det blir väl en härlig julentré va? Ska givetvis visa er när vi hunnit sätta den i foten och fixat till med belysningen och sådär. 
 
 
Stora granen ska vi också klä idag, men med betydligt mer saker än bara belysning - vi ska likt förra året ha en riktig Disney-gran med för mycket av allt. Jag gillar en stilren känsla i resten av inredningen hemma, men granen - den ska spraka av färger! 
 
 
 
 
Här har vi en trött men glad tjej i min famn. Ungefär såhär trött är hennes mamma också, men det är bara ladda upp med extra energi - för bägge granarna ska upp idag! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0