Ifrån varandra för första gången


Phew, vilken natt vi hade inatt. Gosan ville vara i min famn hela tiden och om jag försökte lägga ner henne i babynestet fick jag höra det... Inte alls utvilad och fräsch vaknade vi iallafall upp klockan 7.00 och började dagen ändå. Jag skulle nämligen iväg till Karin på Beyond Lashes och få mina fransar fixade (så skönt att slippa sminka sig när man varken har tid eller ork) - det var alltså min allra första gång iväg själv utan Kelly. Var visserligen bara ifrån varandra i totalt två timmar, men det kändes som en hel dag. Hon hade haft det jättebra med pappa hemma hos farmor och farfar under tiden. De bor nära salongen, så det passade perfekt med ett besök dit när jag var borta. 
 
Jag själv somnade till ett par gånger under behandlingen och fick väl på så vis igen lite av den missade sömnen. Vaknade upp med vackra fransar och lite extra energi på kontot. Gick sedan över till svärföräldrarna igen och blev bjuden på godlunch. Torskrygg med ungsbakade rotfrukter och sallad, supergott var det!
 
 
 

 
 
 
Gosan hade legat i farmors famn under nästan hela tiden jag var borta. Hon hade haft det så gott och sovit mestadels av tiden, mysigt! Efter att vi ammat lite så ville farfar hjälpa till att rapa. Blir så varm i hjärtat av att se henne med sina farföräldrar som båda avgudar henne så mycket som de gör. Är så tacksam att hon har dem! <3

 
 
De hittade något väldigt spännande utanför fönstret som de tittade på länge :) Hennes blick är redan så skarp och stadig - vår superbebis!





Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas ni snart får sova lite bättre. Vet inte om jag berättat om hur vi/jag gjorde.
Jennifer vägrade ju sova egen säng så i början samliv vi men det kändes inte riktigt tryggt så vi skaffade ett babynest som vi började hade mellan oss. Trots att hon låg i nestet kunde vi liggamma. Lovar att det inte var det skönaste men sedan somnade hon om i nestet och jag fick min sömn.
Efter ett tag tog vi bort spjälsängsväggen så att hon kunde ligga i sin säng och jag i min och det funkade tippen att liggamma så med. Bara ett tips om det skulle funka för er. Du slipper ta upp henne och hon får inte känslan att bli "släppt".

Svar: Ja, det är precis så vi har det - med babynestet mellan oss. Vanligtvis brukar det gå jättebra att först amma och sedan lägga ner henne i nestet och jag lägger alltid min hand nära henne så hon känner min värme och doft. Både i förrgår natt och natten innan det sov hon hur bra som helst och ena natten vaknade hon endast två gånger (inräknat både amning och blöjbyte) på hela natten.
Så nog får vi sömn ändå, bara vissa dagar som kan bli lite kämpigare :) Liggamma kan jag göra på dagen, men gillar inte att göra det på natten för då somnar jag bara och vaknar upp med en blöt pöl under oss :p
tessiesan.blogg.se

2016-12-29 @ 22:02:00
URL: http://littlestarjenny.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0