Första gången som Kelly...


Oj vad tiden går snabbt. Dagarna bara rusar förbi och Kelly har redan hunnit bli 9 dagar gammal, stora tjejen, hehe. Helt ärligt är det svårt att förstå att hon bara varit här i lite mer än en vecka, det känns som att hon har varit med oss här betydligt längre än så. Det har hon visserligen gjort på ett sätt, men ni förstår vad jag menar.
 
 
Vi har hunnit med en hel del "första gången som Kelly..." bland annat med första gången som Kelly träffade sin farmor, farfar och faster. De var här redan dagen efter vi kom hem från BB och blev lika förälskade i henne som vi är.
 
Vi har även hunnit med ett par första gånger som Kelly åkt bil - hon gillar att åka bil, blir jättelugn och somnar på studs.
 
Första shoppingturen var hon dock inte med på själv. Efter att vi checkat ut från BB så bad jag JP springa in på Kappahl för att "köpa några rosa plagg!" Han undrade om det var så nödvändigt sådär första dagen, men jag var fast besluten om att hon måste få sina första rosa kläder. Eftersom vi inte visste om Kelly skulle bli en Kelly (och snarare trodde att hon skulle bli en pojke) har vi endast köpt kläder i neutrala färger, men nu när vi vet så får jag frossa i rosa, volanger och tyll - a dream come true. <3 Men eftersom jag var ganska skör efter förlossningen så stannade Kelly och jag kvar i bilen medan JP gick in och köpte lite rosa kläder.
 
Den första riktiga shoppingturen var istället till mataffären, där hon fick glida runt i en helt egen vagn, vi tog en till vagn för själva maten - bra lösning när man inte vill släpa med sig hela barnvagnen.
 
 
 
 
Lite senare idag ska Kelly få träffa min vän Linnéa för första gången, sen har vi ett par träffar inbokade i helgen. Det är många som vill träffa vår lilla gosa, så det är bara roligt! 
 
 

 


Kommentarer
Postat av: gunilla

Men vad fin hon är. Stort grattis till er

Svar: Tack så mycket, vi är så glada!
tessiesan.blogg.se

2016-12-01 @ 15:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0