En måndag i december


Hej kompisar, hur mår ni? Måndag idag och ny vecka. Även om vi kan ta lång sovmorgon om vi vill, så går Kelly och jag alltid upp med JP när hans klocka ringer. Så äter vi frukost tillsammans och vinkar av honom när han ska åka iväg. Då fortsätter vi vår morgon framför Nyhetsmorgon och när Kelly somnat om igen så lägger jag henne i babynestet och så passar jag på att fixa och dona lite härhemma. Det är alltid någon tvätt som ska slängas i tvättmaskinen, eller kläder som hängt på tork som ska vikas och in i garderoberna. Snyggar alltid till i köket efter morgonens frukost och städar undan saker från kvällen före. Finns det tid över efter det så försöker jag även vila tillsammans med henne. Jag tar ju nätterna, så jag behöver ta igen lite sömn när jag kan - men det är en balansgång. Jag mår inte bra när det är stökigt och rörigt runt omkring mig, när jag vet att det finns saker som väntar på att bli fixade har jag svårt att slappna av, men ingen mår bra om jag blir grinig, så det gäller att få lite sömn också :)
 
Idag tog jag iallafall tag i "viktiga papper"-högen vi har i bokhyllan i köket. Alla papper som ska sparas, men som man inte hunnit/orkat sortera och lagt in i rätt perm än. Papper från Skatteverket, försäkringar, lönespecer osv. Den högen hade blivit rätt stor nu och sådant kan göra mig galen, jag känner liksom av högen varje dag och det stör mig att den bara ligger där och blir större och större. Nu fick jag äntligen tid och ork att ta itu med den, så nu är allt sorterat och placerat i rätt perm - skönt!
 
 
Nu ska jag värma på gårdagens middag (enchiladas) till lunch och sedan mysa vidare med min gosa. Hon är extra gosig idag och vill bara vara i min famn <3
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0