2:a advent!


Idag har vi inte gjort många knop härhemma. Både Kelly och jag var riktigt trötta imorse, så vi fick sovmorgon till nio. Sedan gick vi upp och fick frukosten serverad i soffan - jag åt två knäckemackor med ägg och kaviar och så ammade vi :)
 
Hann med två tvättar och en disk innan JP kom hem med ett paket vi beställt - en superfin matta till Kellys rum. Har haft ögonen på den mattan i säkert ett år, men har velat avvakta tills vi visste om vi skulle köpa den rosa eller blå. Nu har vi rullat ut den däruppe och det blev så himla fint - mycket varmare på en gång. Väntar in ytterligare ett par saker till Kellys rum i dagarna - sen ska ni få se lite bilder!
 
 
 
Hursomhelst, idag är det 2:a advent och vi har äntligen hittat och plockat fram adventsjusstaken och nu kunnat tända det andra ljuset. Så himla mysigt! Nytt för i år är det lilla luciatåget med en lucia, en stjärngosse och en pepparkaksgubbe, tycker dem blev himla söta sådär framför adventsljusen. 
 
På tal på luciatåg så saknar jag verkligen traditionen med att gå och titta på / själv vara med i ett och sjunga. Gick själv i luciatåg hela min skolgång från första klass upp i gymnasiet och jag älskade det! Ska bli så himla mysigt att få gå och titta på Kellys luciatåg om några år! <3
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0