Sa Pobla - del 2


Då drar vi igång del 2 då. En av dagarna bestämde vi oss för att åka iväg till stranden som låg ett par minuter bort, så då passade vi på med att ladda upp med ännu en brakfrukost. Vi gottade oss i yoghurtar, äggröra och bacon, färska baguetter, rostat vitt bröd med diverse pålägg och alltid massor med uppskurna meloner.
 
Så himla mysigt att äta mycket och länge till frukost. Sånt man aldrig hinner i vardagen.
 
 
 





Stranden var härlig och långgrund. Där vi fick tag i åtta solstolar var det dock lite sjögräs precis intill strandkanten (det mörka), men om man var lite modig och tog sig förbi det så var det riktigt fint ute i vattnet. Vi såg en hel del stora (riktigt stora) fiskar i ett stim som simmade förbi oss i vågorna. Det var lite läskigt först, för det såg ut som rovfiskar som mycket väl kunde ta en tugga av oss om de ville. Men de svängde istället förbi oss med bara någon meters avstånd.


Hihi, titta vad brun jag ser ut när jag står jämsides med Niklas där uppe till höger.
 
 
Några av grabbarna blev hungriga och gick iväg och åt lite lunch innan oss andra och då passade Petra och jag på att beställa lite pompa av dem. Det är ju fruktansvärt gott med salt och flott när det är varmt ute.
 
 



När vi först kom till stranden och tog ut våra strandväskor från bakluckan upptäckte jag att jag glömt packa ner en strandhandduk. Så jag fick snällt springa över till stånden tvärs över gatan och köpa mig en. Hittade en lila som såg ut som en 500-euro-sedel. Lite rolig tyckte jag!

 
 
 
Efter att ha legat och stekt i solen (och senare under parasollet) så gick ena bilen (JP, jag, Nils och Sofie) iväg och åt lite sen lunch på en restaurang i närheten av stranden. Andra gänget åkte iväg och handlade inför kvällens middag.
 
Efter att vi ätit så gick vi snabbt förbi en av shopparna där på strandgatan och jag köpte med mig lite små presenter till Emma och så hittade jag även en selfie-pinne. Det är ju konstigt att jag inte köpt en tidigare, men nu har jag iallafall en och här har ni den allra första tagna selfie-pinne-bilden inne i butiken när jag ville prova hur den fungerade.
 



Sen var det alltså selfie-pinne-race den kvällen. Mest på mig själv (hoho) men också med mina kära kamrater <3
 
 


Här har vi en fin bild på min kärlek och mig. Man känner väl sig aldrig så fin som när man fått en ny fin gyllenbrun färg och bytt om till sommarklänning?




Här har vi en annan middag med fisk. Men denna gång med lax i fileér, mer my cup of tea.

 


Min prinskorv och jag.





Dagen efter hoppade vi in i våra bilar och åkte iväg till bergen, men först kom vi till en liten stad där det nyligen hade varit något sorts firande, för det var målningar ritade på gatorna och mellan husen hängde det dekorationer. Väldigt mysigt att strosa runt lite där, även om det var djävulskt varmt.
 
 


När vi kom upp i bergen och till en av utkiksplatserna så kom pinnen väl till hands! Hur har jag nånsin klarat mig utan den tidigare?
 
 



Efter att vi börjat känna oss nöjda med bergsutflykten åkte vi ner och stannade till vid en annan liten stad där vi satte oss och tog en kaffe. Eller ja, vissa tog en kaffe och andra åt en lättare lunch. Jag? Jag gick på pompan igen.
 
 
...som jag givetvis delade med mina kompisar.
 
 
 
 
 
Sådärja, vi tar del 3 om en stund. Happy to be back!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0