Sist på bollen - Skam


Det var egentligen tänkt att vi skulle iväg och hälsa på mitt jobb idag hela familjen. De ville så gärna träffa Kelly så vi bestämde en träff redan innan jul. Jag har ju inte träffat dem sedan jag gick på mammaledighet och det känns redan som en evighet sedan.


Det blev dock ändå så att vi avbokade vår lunchdate. Det har kommit så många varningar om årets RS-virus och hur kraftfullt det är just i år, så vi vill inte riskera något med att dra ut henne just nu. Man bör - speciellt med en nyfödd - undvika folksamlingar, affärer, åka bussar osv just nu pga den stora risken att bli smittad. Skulle verkligen ångra oss om vi tog det allt för lättvindigt och hon skulle bli sjuk. Så vi får skjuta på det till lite längre fram helt enkelt. 

Får vi besök hem till oss känns det som att vi har bättre koll. Alla våra gäster får både tvätta händerna och ta handsprit innan de kommer i närheten av henne. Vi må vara hönsföräldrar - men vi alla gör nog vad vi känner är bäst för våra barn :)




Har därför haft en lugn och mysig dag på hemmaplan istället. JP åkte iväg och handlade lite mat tidigare och sedan har vi legat i soffan och kollat på Skam. Sist på bollen, jag vet. Men kul att få ha alla säsonger framför oss nu. Är fortfarande bara på första säsongen, men är helt fast! Man slängs verkligen tillbaka till tonårstiden, kul!




Älskar att packa upp alla kassar på bordet efter handling för att få en överblick av allt. Känner mig alltid rik när kyl/frys, skafferi och fruktskålar är fyllda! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0