Köpt utemöbler och laddar inför mello


Vet ni vad? Vi hittade jättefina utemöbler på Mio. Var där i över en timma och provsatt alla utesoffor de hade tror jag. Provade med olika bord, olika höjd, olika storlekar, men fastnade tillslut för en hörnsoffa med lagomhögt bord så man kan få plats att äta vid. 
 
Vi har ju velat fram och tillbaka om vi ska ha en loungesoffa med lågt bord eller ett redigt matbord med stolar. Vi beslutade oss för att försöka leta efter något mellanting och jag tror vi lyckades riktigt bra! Soffan är i ljusgrå rotting med mörka kuddar, bordet går i samma färg. Sen köpte vi även ett stort parasoll som vi tänkt ställa bredvid, kan ju vara skönt med lite skugga ibland också. Åååh, nu är vi så pirriga härhemma!
 
Hela beställningen "fanns inne", så vi kommer förhoppningsvis få leveransen redan nästa vecka. Nu välkomnar vi alltså våren ännu mer! Nästa steg är alltså en grill, måste kolla upp vad vi vill ha för sort bara. Jag vill ha en så enkel som möjligt, den får gärna ha en stor arbetsyta, men lätt att hantera. Jag är ganska så försiktig när det gäller eld, så jag vill helst inte hålla på med kol och tändvätska osv. Är det inte enklare (och mer ofarligt) med gasol? Bara trycka/vrida på en knapp och så är den igång? Ah, det får vi iallafall kolla lite närmare på innan vi bestämmer oss.
 
 
 
Nu ska vi fortsätta med förberedelser inför kvällens mellofinal, hur taggade är ni? Jag är löjligt taggad! Hejjar givetvis på de enda värdiga vinnarna Molly Sanden och Robin Bengtsson. Två riktigt duktiga artister, båda har sjukt bra låtar och riktigt mäktiga nummer. Känner att jag vill gömma mig bakom skämskudden om plutten som sjunger om att han inte är sorry kommer vinna... Pinsamt att låta honon representera Sverige i Eurovision! Nä - vi skickar en riktig artist istället. 
 
Puss på er!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Mio har superfina möbler. Har också varit där och spanat :)

Postat av: Jenny

Saknar att läsa om dina dagar! Var har du sprungit och gömt dig? <3

Svar: Sötnos, kommer snart tillbaka till bloggen med ny energi <3
tessiesan.blogg.se

2016-03-30 @ 07:32:07
URL: http://littlestarjenny.se
Postat av: mi

Saknar dina blogginlägg ;)

Hoppas verkligen Inte att det hänt något!

Kram Mi <3

Svar: Vad snällt sagt! Jag har haft ett litet uppehåll på bloggen nu, men kommer snart igen med ny kraft! Snart så :)
Kram
tessiesan.blogg.se

2016-04-11 @ 17:53:00
Postat av: Cicci

Saknad, gillar också att läsa om dina dagar. Stor kram

2016-05-01 @ 10:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0