Spontanfika med banankaka


JP var iväg en sväng hem till sina föräldrar tidigare idag och så bestämde vi lite spontant att de skulle komma förbi hit hem till oss efteråt. Mest för att visa JPs syster Anna-Mi vårt hus, hon har inte hunnit se det än. Hon studerar i Paris just nu, så det har inte blivit av förrän nu. 
 
När jag fick veta att de skulle komma över på en fika så ville jag ju baka något eget. Vi hade ett par bananer som började bli lite trötta, så jag slängde ihop en banankaka med lite krossad choklad i. Himla kul att baka såhär spontant och det känns så lätt när man har alla redskapen: bra skålar, form med löstagbar kant, el-visp. Sen har vi oftast de allra flesta ingredienserna hemma, så att baka något spontant har blivit något jag gjort en del den senaste tiden. Jättemysigt. Och farligt... 
 
 
Fick stora tummar upp från samtliga, så det var kul! Serverade den varma banankakan med vanilj- och chokladglass <3
 
 


 


 
 
Nu ska vi grotta ner oss i biorummet och se Hunger Games Mocking Jay 2 (har inte hunnit se den än!) Hoppas ni har en mysig söndag, vilken vårdag vi fick hörrni! 
 
 


Kommentarer
Postat av: Iza

Så gott :)

2016-01-31 @ 19:41:28
URL: http://izahannaelin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0