Väck inte den björn som sover


Vad är det med otrevliga människor? På riktigt! Vad vinner man på att vara otrevlig mot en annan människa? Bara sådär, inte efter att man blivit oense om något eller om man tycker att den andre har handlat fel, utan att man går ut med att vara otrevlig direkt från början? Det kan göra mig så arg!
 
Det plingade på dörren härhemma för en stund sedan. Jag trodde först att det var JP som larvades men sen så tittade jag på klockan och såg att det var alldeles för tidigt för honom att komma hem, han sa att han skulle komma vid fem-tiden. Så jag bökar mig upp från soffan och öppnar balkongen och ropar frågandes: "Ja, hallå?" och möts av det mest otrevligaste ropet tillbaka: "MEN DU FÅR JU KOMMA NER OCH ÖPPNA FÖRSTÅR DU VÄL, DET ÄR POSTEN HÄR MED PAKET!"
 
Men herregud tänkte jag och stängde balkongdörren och började vanka ner för trappan. I min takt. Aldrig i livet att jag tänkte skynda mig speciellt mycket för att någon otrevlig jävla posttant ropar på mig.
 
Jag öppnar dörren och spänner ögonen i henne. Hon tittar ner i sin mojäng som man ska skriva sin signatur på och ber mig signera. Paketet var till JP och ingen av oss visste att det skulle levereras till dörren, därav var jag inte beredd på någon leverans. Medans hon fixar med signatur-mojängen stirrar jag på henne och säger sakligt "Ja, det tar ju mig lite extra tid att ta mig ner för trappan som du kanske förstår" i väntan på att hon skulle be om ursäkt för att hon skrikit så himla otrevligt åt mig. "Ja, jag såg det" säger hon tillbaka helt obrydd. "Om du flyttar lite på dina fossingar så jag kan ställa in paketet" säger hon istället och släpar in kartongen över tröskeln. 
 
När hon fått sin signatur så är jag så arg att jag kokar och smäller då igen dörren med all kraft jag har. Fy vilken otrevlig människa. Skrika på mig i mitt egna hem? Nä, dra åt skogen med dig. Är du så himla missnöjd med ditt liv och ditt jobb kanske du borde göra något åt saken. Skrik förfan inte på dina kunder bara för att du har en dålig dag.
 
 
Jag ångrar nu i efterhand att jag inte sa det till henne. Bara fråga rakt ut om hon verkligen tycker det är okej att ha en så otroligt dålig attityd och ha mage att skrika åt sina kunder? Usch för sådana människor! Tur för henne att jag var på bra humör innan, annars är inte den här hormonstinna höggravida kvinnan att leka med.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0