Before the Flood


Är det någon dokumentär ni ska se i år så är det denna med Leonardo DiCaprio. Jag blev mer medveten om vad vi behöver göra för vår planet efter att ha tittat och jag känner mig nu ännu mer motiverad att byta ut rött kött mot vegetariska alternativ eller iallafall till kyckling i större grad än tidigare. Man behöver inte byta ut allt helt eller på en gång, men bara genom att halvera sitt köttintag så kan vi få till en stor förändring för vår värld.
 
Den stora boven i dramat är naturligtvis på en mycket högre nivå än just köttintaget, det är politiskt det måste ske drastiska åtgärder, men som enskild människa så är just medvetenheten om vad vi äter och vad vi väljer att köpa som kan göra skillnad. Källsortering gör vi hemma i den mån vi kan och nu kommer vi även byta ut kött mot mer vegetariskt och kyckling framöver (även om vi ändå ligger på en ganska rimlig nivå redan - med rött kött 1-2 dagar i veckan).
 
Alla kan inte göra allt, men alla kan göra någonting. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0