Ananassmoothie sätter igång det?


Nepp, fortfarande ingen bebis hörrni. Jag börjar bli smått galen härhemma. Hehe, det var precis såhär jag Inte såg mig själv tidigare - att jag skulle sitta och rulla tummarna och bara vänta och vänta på övertid. Men det är precis det jag gör. Och varje dag över tiden känns som en vecka.
 
Började googla på lite husmorstips på hur man kan få igång förlossningen och hittade bland annat ett tips om att ananas kunde göra så att det satte igång. En tjej hade gjort en stor ananassmoothie och efter ett par timmar var värkarna igång. Mmm, ananassmoothie lät gott, så det testar jag gärna! Bad JP köpa hem färsk ananas och lite tillbehör och efter middagen mixade jag ihop en hel ananas, banan, glass och mjölk i mixern och fick till den godaste ananassmoothien. Fy så god den var! Sen satte vi oss och väntade på värkarna....
 
 
...som aldrig kom. Nåväl, det var en god smoothie iallafall.
 
 

 
Har fått ett till tips om att tvätta fönsterna. Min vän Anna berättade att det har satt igång värkarbetet båda gångerna för henne, hon har två barn. Wow! Det kanske kan vara värt att testa det? Sa att om det inte hade kommit igång till idag så skulle jag prova. Känner mig dock så himla trött idag att jag inte orkar ställa mig och tvätta fönster just idag, men jag hoppas på mer krafter imorgon - då kör jag! Kom ut nu lille bebis! <3
 
 
 


Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

ser god ut!

2016-11-17 @ 18:07:47
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: Jenny

Har även läst att hallonte ska vara kanon för att sätta igång. Men jag har tippat på imorgon så kom igen nu lilla bebis!

Svar: Det har jag också hört, dock att det är hallonbladste som gäller. Vet inte om det är någon skillnad på just hallonbladste och vanligt hallonte, har bara det sistnämnda hemma. Har druckit två stora koppar nu på morgonen, får se om det händer något :)
tessiesan.blogg.se

2016-11-17 @ 22:55:15
URL: http://littlestarjenny.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0