Julblommor in my heart!


Har fått två amaryllisar av JPs mamma, en röd och en vit. Den röda fick vi för ett par veckor sedan och den vita fick vi när de var här i slutet på förra veckan. Den röda har nu hunnit slå ut litegrand och den är såå himla fin. Jag älskar verkligen amaryllisar, älskar även hyacinter - speciellt doften av dem, men JP är allergisk mot så starka dofter så vi kan tyvärr inte ha dem hemma hos oss.
 
 
Men amaryllis doftar inte lika starkt så det går bra och de blir ju sådär härligt stora och ståtliga när de växer och slår ut helt - vilket jag älskar!
 
 
 
 
 

 
 
 
Den vita står bredvid och kämpar på. Tror den kommer hinna att slå ut precis i lagom tid till julafton!
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0