Återbesök till barnmorskan


Idag hade vi en bokad träff till barnmorskan. Kändes rätt så konstigt att komma dit med Kelly, det är ju där jag har gått med min stora mage i nio månader och nu fick vi äntligen visa upp vår lillsessa som gömt sig däri hela tiden. Senaste gången vi var där var jag så stor och svullen att JP fick hjälpa mig både på och av med skorna i väntrummet, hehe. 
 
Vi gick igenom lite frågor och funderingar vi hade, gick igenom förlossningen och tog blodtryck och vikt. Jag har redan hunnit tappa hälften av mina graviditetskilon så det går verkligen undan. Det är nog mycket tack vare att amningen går så bra och att mitt hysteriska sug efter sötsaker äntligen försvunnit. Tror inte att det kommer vara något problem med att bli av med de sista kilona heller, speciellt inte när jag läkt helt och kan börja gå promenader ute med henne - ser verkligen fram emot våren! Men det är heller ingen stress med det. Så länge jag mår bra och får i mig tillräckligt bra med näring så bröstmjölken fungerar lika bra som den gör nu, så kommer det andra av bara farten tror jag. Är verkligen imponerad och stolt över min kropp! Tänk vilket otroligt jobb den har gjort det här året! <3
 
 
 
Såhär tjusig var vår lilla gosa idag, hela tre veckor gammal idag dessutom <3 <3 <3
 
 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka fantastiskt fina byxor! Har faktiskt tittat på dem med men visste inte hur jag skulle matcha. 🙈 vitt är inte så praktiskt i denna ålder även om har det ibland iaf.
Vad skönt att sötsuget är borta! Mitt försvinner aldrig, fast det har inget med graviditeten att göra. Mitt fanns där redan innan.

Svar: Nä jag kan tänka mig det, men om man har en gullig scarf till då? Så den kan ta det mesta av smällen när det kladdas? 🙂 Himla fint med vitt ändå!

Hehe, ja jag har aldrig varit så mycket för sötsaker, det är mer chips som varit min last. Men nu under graviditeten har jag inte kunnat hejda mig och tryckt i mig allt jag kommit över i chokladväg!
tessiesan.blogg.se

2016-12-15 @ 07:45:21
URL: http://littlestarjenny.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0