Lite MIB


Helt otroligt. Det var ljust ute påvägen till skolan idag, och det var fortfarande ljust påvägen hem. Vilken lycka! Hängde även in den alldeles för stora och fula (men ack så varma) tjockjackan längst in i garderoben och tog på mig min svarta höst/vårkappa. Är det plusgrader så är det, nu är det praktiskt taget redan vår. Drömmer mig bort och önskar det iallafall.
 
 
Påtal om vår så är vi ju inne på vårterminen nu. Vilket betyder att vi ska ha våra allra första riktiga patienter snart. Det känns lite läskigt, men ändå spännande. 
 
Så idag var det dags att lära sig ta bort tandsten och det var faktiskt riktigt kul. Det är dock mycket svårare än vad man kan tro, men jag fick in rätt teknik och fick till det rätta "skrap-ljudet" man var ute efter. Imorgon fortsätter vi, fast då på kliniken - på fantomdockor. Kul kul.
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktig du är!!! Jag stickade mig flera gångar!!!! Auch!!! Puss

2013-02-01 @ 07:35:29
Postat av: Anonym

Ps: det är CLAIRE!!! ;)

2013-02-01 @ 07:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0