Nu dansar julen ut


Idag fick vi nog - nu fick det räcka med jul för den här gången. Granen hade dessutom börjat barra rätt mycket så det var dags. Jag hade föreslagit att vi skulle börja ta ner julen redan för ett par dagar sedan, men jag blev nedröstad. Kelly har ju verkligen tyckt om granen med alla dess färger, glitter och ljus, så det kan säkert kännas tomt utan den nu. Men vi får hitta andra färgglada saker att titta på istället!



Fördelen med äkta julgran är ju doften, känslan och hur mycket finare den faktiskt är jämfört med en i plast. 

Nackdelarna med en barrande äkta gran tar dock över fördelarna ganska rejält nu såhär när det är dags att plocka undan den. Vi har gjort vårt allra bästa med att sopa undan allt barr, men jag kan sätta pengar på att vi kommer fortsätta få barrstick i fötterna fram till nästa jul...


Nåväl. Nu är varenda tomte, glittrande ängel och adventsstjärna nedpackad och ska in i förrådet igen. Det känns skönt! Lite tomt, men skönt. Får fylla hemmet med lite gröna växter och fina snittblommor bara :)




Barr, barr, mera barr...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0