Because Im worth it ;)


Ni kanske har märkt att vissa av mina senaste bilder har sett lite annorlunda ut? Lite bättre skärpa? Mer djup? Det är nämligen så att jag har köpt en ny kamera. Jag har ju endast använt min mobil som kamera de senaste åren, men det är inte alltid att bilderna blir så bra som man vill med den. Så nu tyckte jag att det var på tiden att skaffa mig en lite bättre kamera.
 
Jag är inte så jättebra på det här med fotografering och har inte alls speciellt mycket tålamod till att lära mig för mycket avancerade trix med en kamera, så därför köpte jag den här som är relativt lätt att hantera och får till rätt så fina bilder genom att bara fota. Den kan dessutom kopplas upp via wi-fi så man kan skicka över bilderna direkt till sin mobil - hur smidigt? Annars kan det ju ta sådan tid att föra över bilderna till datorn, för man behöver sladd osv, så det blir lite mer omständigt. Nu går det på bara ett par klick!
 
 
Ser det som en välförtjänt push-present till mig själv! Tänk så fina bilder jag kan ta på vår älskade lilla Gosa nu! Ska även bli bättre på att faktiskt framkalla bilder framöver. Dator och blogg i all ära, men jag vill ändå spara alla fina bilder (har ju såklart hur många bilder som helst som är för privat bruk) som jag vill ha i fina fotoalbum hemma. Det kommer nog uppskattas i framtiden!
 
 
 
Här är min nya lekkamrat, en Sony A5000 med 16-50mm-objektiv. 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0