Dags för stödstrumpor


Vi ska ju flyga till Cypern om ett par veckor och då börjar det nog bli dags för stödstrumpor. Det är visserligen ingen jättelång flygning, men tänker ändå köpa ett par som jag ska flyga med och försöka röra på mig med små promenader (antagligen fram och tillbaka till toaletten ett par gånger) för att vara snäll mot fötter och ben.

Kommer nog även börja använda dem under långa jobbdagar, för där kan jag känna redan nu att fötter och vader reagerar när jag gått och stått mycket. Visst kan jag sitta ner under längre patientbehandlingar, men för det mesta är jag uppe på fötter.

Har ni som varit gravida använt er av stödstrumpor? Har de hjälpt mycket?



Jag beställde ett par stycken från vårdväskan.se som nog kommer i brevlådan om någon dag. Bland annat dessa söta med prickar:



Kommentarer
Postat av: Fatima

Jag tyckte det hjälpte någorlunda, det enda problemet jag hade med stödstrumpor är att jag tyckte det blev så varmt under sommarmånaderna då man helst går med bara ben.

Sen må ju Crocs vara det fulaste som finns men de var verkligen mina räddare i nöden mot ömma, svullna fötter. :)

Svar: Jag kan tänka mig att det blir riktigt varmt med dem, men jag hade bara tänkt använda dem när vi flyger och när jag har långa dagar på jobbet. Resten vill jag vara barfota i sommar ☺️
tessiesan.blogg.se

2016-06-27 @ 13:23:34
URL: http://womsa.se/merlinsmamma/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0