Näst på tur: honungsmelon


Jag tänkte att jag skulle visa er den goda honungsmelon daiquirin vi gjorde igår. Först var tanken att vi skulle blanda två melonsorter, men det slutade med att vi endast använde honungsmelonen.
 
Använde detta:
1 honungsmelon
1 lime
Ca två stora nävar med is
2-3dl koncentrerad flädersaft
 
Började med att skära melonen i lite mindre bitar och la ner dem i mixern tillsammans med isen. Tänker att det ska vara ungefär lika stor mängd frukt som is.

Sen skar jag en lime och pressade ur all saft. Hällde slutligen i koncentrerad flädersaft (borde ha varit mer sparsam med den märkte vi sen, men smaken är ju som baken). 
 
Sen satte vi på "crush ice" och körde på tills vi fått till rätt konsistens. Jag tyckte den var jättegod, JP hade önskat att det var mindre flädersaft i då den lätt kan ta över. Imorgon ska vi ha över två kompisar på lunch och då tänkte vi gå bananas i daiquiris. Har planerat att köpa hem all möjlig rolig frukt som vi kan göra goda drinkar på! 
 
 

 
 
 
 
Trots halvmolnigt väder satte vi oss på uteplatsen för att avnjuta våra daiquiris och fira min allra första semesterdag! Vi har köpt två solstolar som man kan fälla ner i nästan helt liggande läge - otroligt sköna att sitta i. Vi hängde där ute i någon timme och tillslut kom solen fram och sa hej, himla härligt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0