Betat av listan och njutit av vår uteplats


Idag har jag hunnit med mycket. Mycket av sådant som jag inte orkat med och bara skjutit fram hela tiden. Har betat av telefonsamtal (och därmed telefonköer) till både Försäkringskassan och försäkringsbolag, jag har rensat hela garderoben i högar - en släng/skänk-bort-hög, en spara-till-efter-graviditeten-hög och en nu-under-sommaren-hög. Själva packningen gör jag imorgon, men nu kommer det gå som en dans när allt redan ligger i prydliga högar.
 
Har även hunnit med tre tvättar, två vanliga och en med klorinblekning. Hade råkat få en tråkig fläck på ett sprillans nytt vitt linne och tänkte att jag skulle testa bleka den tillsammans med några andra plagg som blivit lite dassiga i färgen - det gick utmärkt! Himla bra! Till sist har jag betalat alla månadens räkningar, så det är gjort tills vi reser. 
 
Mellan varven har jag suttit på uteplatsen och varvat ner. När JP kom hem åt vi middag där och sedan låg vi och filosoferade i eftermiddagssolen. Så himla lyxigt med en egen uteplats, vi är så glada över den! 
 
 
 
 
Plockade lite svartvinbär från buskarna. Tänkte att vi skulle avancera till nästa år och plantera både hallon- och jordgubbsbuskar - tänk att bara kunna gå ut på tomten och plocka bär att göra paj på! Det får bli nästa sommars projekt.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0