Det våras på vår uteplats


Idag vaknade vi upp till en blå himmel och en sol som faktiskt värmde. Hur härligt? Började dagen med att fixa lite på hemmaplan - slänga i två tvättar, snygga till i köket och sedan gick jag ut på vår uteplats och vek ihop vår gran. Vilken konstig mening, "vek ihop vår gran". Men det var faktiskt precis vad jag gjorde. Vi har nämligen varit så otroligt lata och inte gjort oss av med vår julgran än. När julen dansade ut i början på januari så hivade vi ut granen på gräsmattan och där har den alltså legat sedan dess. Har inte hittat någon samlingsplats och att slänga den i skogen bara sådär får man ju inte göra, så den har snällt fått ligga kvar på uteplatsen tills vi orkat komma på vad vi ska göra med den.
 
Så fick jag alltså ett ryck idag och gick ut och började böja in grenar och vika ihop den i en svart sopsäck, sen slängde vi in den i bakluckan och körde iväg med den till återvinningsstationen. Där fick den sällskap av andra granar och diverse ris och grenar. Det är alltså vår gran till höger där, den helt nakna granen. Stackarn. Men nu är vår uteplats redo för våren på riktigt och därför tog vi även en sväng förbi Plantagen där vi (Läs: jag) ville kika på lite vårblommor. 
 
Fick med oss två stora ljusgrå krukor och två lagomstora påskliljesamlingar. Tror de kommer bli himla fint när de väl behagar att slå ut. Jag hoppas att det inte är för tidigt för dem och att de ska dö av frost. Vi får hoppas på många lika varma dagar som denna, så ska vi nog se att de kommer slå ut fint.
 
 
 
 
 
 
Har fortfarande en del snö kvar på både gräsmattan och terrassen, men det smälter nog bort snart! 
 
 
 


 
Jag är ju verkligen inget proffs när det gäller plantering av växter utomhus, så det här första året i huset kommer jag nog göra många misstag, men det är väl så man lär sig? Känns riktigt skoj att få komma igång iallafall!
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Veronica Wallgren

Så himla härligt och roligt att börja pilla i trädgården och på uteplatsen. Det börjar verkligen kännas som vår :)

2016-02-28 @ 17:20:50
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0