Välkomnar vecka 30


Då har vi precis klivit in i vecka 30, vad fort tiden går! Jobbade halvdag idag och JP kom och hämtade upp mig på jobbet när jag slutade. Så åkte vi iväg till barnmorskan för kontroll. Alla värden såg bra ut, Pickis växer precis som han/hon ska och följer normalkurvan. Hjärtat slog fint och det är en livlig liten älskling som vi har därinne. Sparkar och "dansar" från morgon till kväll <3
 
Efter besöket hos barnmorskan åkte vi iväg till sjukgymnasten. Där klämde och kände hon på min ländrygg där smärtan kommer ifrån, vi provade på lite övningar jag ska göra hemma, provade stödbälte, samt testade Tens. Besöket var över förväntan! 
 
Slutligen var det dags för oss att bege oss till SöS för förlossningsföreläsning, där man går igenom allt som vi har framför oss. Med allt ifrån hur en värk känns till själva förlossningen, amning och eftervård. Mycket lärorikt och det känns som vi fick svar på många funderingar vi haft, fick mer klarhet i vart vi står i vissa frågor och vi känner oss mer trygga inför det som komma skall. Vi är taggade!
 
 
Resten av kvällen har vi vilat här i soffan. Inte lika trött i ryggen och kroppen idag (pga halvdag) men ändå trött i huvudet. Mycket att ta in och bearbeta idag. Härligt att vi är inne i vecka 30 idag - börjar bli lite pirrigt nära nu! <3
 
 
 
Såhär ser magen och jag ut idag. Vi växer och frodas som ni ser :)
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0