Turister i vår egna stad


Vi valde att ta vår långpromenad från Vasastan bort till Rålis och så gick vi längs vattnet vid Norrmälarstrand och bort till Stadshuset. Där tog vi en minipaus och agerade turister och tog lite selfies med tornet i bakgrunden.
 
Sen vandrade vi vidare längs Karlbergskanalen och gick ut på en av bryggorna för ett pitstop med vatten- och björnbärspaus. Sedan fortsatte vi tillbaka till Fridhemsplan igen. Där gick vi in på Willys och köpte lite grillad kyckling och lax, ett snabbt stopp hemma där jag slängde ihop en snabb sallad och så gick vi ut igen och satte oss i gräset och åt en tidig middag i solskenet. Vilken sol alltså - SOM den har levererat idag!
 
 
Nu ligger jag med en något solbränd näsa och vilar mig. Det blev ett par långa timmar i solen idag och jag tror jag fick i mig allt för lite vatten - klassiskt rookie-mistake.
 
 
 
 
 
 



Björnbärspaus på en brygga i Karlbergskanalen.




Middag är ju alltid godast i solen på en gräsmatta, eller hur? Tänk hur länge vi har längtat efter den här tiden och nu är den äntligen här! JP lämnade förresten in sin cykel på service idag, så vi kan åka iväg på cykeläventyr såfort vi går på semester om en vecka - iih vad jag längtar! <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0