Heldag med shopping - check!


Åh hujedamig vilken dag! Vi har hunnit med allt vi hade på vår lista, så vi är rätt slut nu. Började som sagt med att styra vår kosa mot Fotografiska där vi var på jakt efter två affischer jag kollat in. Hittade dem båda på en gång så det gick snabbt. Synd att deras restaurang var stängd, för vi hade hunnit bli lite hungriga redan där vid 11-tiden. Åkte istället in till stan och gick och åt på Kina-buffén (med tillhörande efterrättsbooord) i närheten av Åhléns. 
 
Åhléns var ändå vårt andra stopp. Kollade in lite solglasögon till JP och han hittade dem han ville ha. Fick hejda mig när jag gick förbi en jättefin plånbok från DKNY. Jag får suga på den karamellen en liten stund till för att se om det är något värt att köpa just nu #economistigtjej
 
 
 
 
 
 
Stopp nummer tre var till Panduro där jag köpte lite sprayburkar som jag tänkt använda till att spraya om vår sängstomme samt ett skåp i trä. Har aldrig gjort det förut, men sett många exempel där det blivit riktigt snyggt. Sen är det inte hela världen om det skulle bli sisådär heller, vi får helt enkelt vänta och se.
 
 
Så gick vi vidare till Mio där vi provade soffor och tittade på soffbord. Hittade en helt perfekt soffa till vardagsrummet som vi också köpte. Den tillsammans med ett vitt fint soffbord och även en tv-bänk. Så löste vi det så att vi får hemleverans på alltihop till den helgen vi flyttar in i huset. Så himla bra!
 
Vi hittade även en till soffa som vi ska ha i "bio-rummet" som var heeelt fantastisk. Lite dyr, men så himla värt det. Ska bara få klartecken med att den får plats i det rummet, så ska vi ringa in och lägga till den i vår beställning. ÅH så pirrig jag är för inflyttningen! #90dagarkvaaaar!
 
 
 


 
När vi skulle åka hem kom vi på att vi glömt köpa ramar åt våra affischer så vi tog en sväng tillbaka till Åhléns igen och trängdes med resten av Stockholm på heminredningsavdelningen. Fasen vad dyrt det var med ramar, 300:- styck skulle de ha, men det kommer bli så fint när de kommer upp på väggen. 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Är 30 år gammal och legitimerad tandhygienist. Förra hösten gick flytten till drömradhuset med pojkvännen och nu väntar vi vårt första barn. I november är det dags och vi är så förväntansfulla! Har bloggat till och från sedan 2009 och här på blogg.se sedan 2012. Här får du läsa om min vardag, mina tankar och drömmar. Välkommen!


Follow on Bloglovin
RSS 2.0